BusinessPersonlig utveckling/Personal DevelopmentTips

Var genuin i ditt företag; Annars kan du tappa kunder

Oavsett hur bra produkt eller tjänst du har eller oavsett om du ”borde” se ut/klä dig på ett visst sätt, så är det av största vikt att vara *genuin* i din roll som företagare. Du kan lägga på en ”försäljnings-mask”/ta på dig kläder som du inte alls känner dig bekväm i men som du ”måste” ha; Men i längden kommer du varken att gilla dig själv eller ditt företag och antagligen så kommer dina smarta kunder att se igenom det i längden.

”Men i längden kommer du varken att gilla dig själv eller ditt företag och antagligen så kommer dina smarta kunder att se igenom det i längden.”

Det blir som att du ”är” och gör reklam för en resa till en varm söderhavsö men när resenären kommer fram så är det istället till ett snölandskap uppe i Norrland; Kunderna som vill önskar resa till ett varmt land köper din tjänst första gången men dom kommer helt säkert inte tillbaka nästa gång dom vill resa. Hänger du med hur jag tänker?

För personligen gillar jag inte alls att se människor som ”gör sig till”, även om jag kanske vill ha produkten. Jag föredrar att ha en genuin kommunikation, ärlig, trevlig och äkta person; Då köper jag gärna fler produkter och, kanske det viktigaste av allt: Jag kommer att fortsätta kontakta denna, t.ex. säljare framöver och kanske till och med föredrar att återkomma till denne person även om det finns en billigare/bättre produkt någon annanstans.

Och på samma sätt vill jag vara den där genuina företagaren till *mina* kunder. Det tror jag att även du vill, eller hur? För det är viktigt att vara den du är, och ja, såklart kan man alltid finslipa sig själv och bli bättre, men se till att alltid, alltid, alltid vara genuin i din roll som företagare och i ditt företag! Tro på dig själv, var äkta och dina kunder kommer att återkomma till dig och uppskatta dig och ditt företag mer än du tror!

/Yasmin Casaca
Business PT och motivationsföreläsare

2 thoughts on “Var genuin i ditt företag; Annars kan du tappa kunder

  1. Ojoj vilka hoppfulla ord. Jo jag förstår, för en resa till Norrland på vintern måste den nog marknadsföras som en sådan också (och kan sälja bra för den delen). Företaget får helt enkelt utvecklas med mig som utvecklar företaget tillsammans med kunderna. Känns som att det kan bli något starkt av det hela då. 🙂

    1. Jag gillar starkt din mening om att ”Företaget får helt enkelt utvecklas med mig som utvecklar företaget tillsammans med kunderna.”
      Verkligen bra sagt, Rikard! 🙂

      Tack för din kommentar och dina bra ord.
      /Yasmin

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *